Opinió - Comercial Bolsera

Empresa

Comercial Bolsera

Marca

La Bolsera

Industria

Comerç / Retail

Solució

Openbravo Commerce Suite
Botiga Online
 

Empresa

L'empresa es va fundar l'any 1919 al barri del Raval de Barcelona amb el nom de INDUSTRIAL BOLSERA i durant aquests més de 60 anys d'activitat el nom i marca comercial ha passat d'Industrial Bolsera (1919-1977), COMERCIAL BOLSERA (1977-2000), i des del 2000 fins a l'actualitat com LA BOLSERA

La seva activitat comercial es centra en l'especialització de dues línies de productes molt diferenciats:

Articles d'embalatge: bosses, caixes, papers, cintes, etc.
Articles de festa, decoració de Nadal, disfresses i complements per Carnestoltes ..

 

A l'actualitat formen una cadena de botigues pròpies i franquícies situades a la província de Barcelona, i és una de les principals referències del seu sector, amb més de 200.000 visites anuals a la seva botiga central del carrer Xuclà de Barcelona.

 

Objetius

Els principals objetius per a aquest projecte han estat:

1Unificació de les necessitats de gestió en una única solució. El client disposava d'una solució ERP que havia de complimentar amb altres solucions per resoldre necessitats tant en el punt de venda com la pròpia gestió de magatzems, etc.

2Adoptar una solució que li permetés una fàcil adaptació a les seves particularitats i personalitzacions.

3Simplificació i estalvi en les infraestructures i recursos tecnològics.

Solució

Després d'un procés d'avaluació de solucions líders del mercat Comercial Bolsera va triar adoptar la solució d'Openbravo Commerce Suite per la seva tecnologia, flexibilitat, adaptabilitat i ampli abast funcional.

Opinió del client

E. Quines han estat les raons per decidir un canvi de sistema de gestió a la seva companyia?

Un dels aspectes importants que hem tingut en compte ha estat la situació econòmica que des de fa anys ha impactat en la nostra societat, economia i com no, també en el nostre sector. Aquesta situació de crisi prolongada ha derivat en un canvi d'hàbits i criteris de compra del nostre consumidor, i la nostra companyia necessitava reaccionar per fer front a aquests nous reptes.

E. Així que la raó és bàsicament evolutiva?

Si, vam decidir adaptar i modificar la nostra estratègia corporativa, i això comporta canvis a nivell d'estructura, recursos, catàleg de productes i reorientació dels punts de venda.

E. Per què decideixen canviar el que fins ara era el seu sistema de gestió per Openbravo?

Aquesta evolució estratègica corporativa requeria grans adaptacions del nostre antic sistema de gestió - ERP - i la resolució de necessitats que no teníem resoltes en ell. Això ens va posicionar en recerca d'altres solucions.Cal tenir en compte que la nostra companyia gestiona més de 40.000 productes i entre les nostres 7 Botigues a plena temporada podem arribar a facturar més de 50.000 tiquets de venda mensuals.

E. Coneixien amb anterioritat la solució d'Openbravo?

La veritat és que no. Sí coneixiem a Alinea Online que des de fa uns anys és el nostre proveïdor de serveis web i qui ens va implantar la nostra Botiga Online, i a través d'ells vam poder analitzar les prestacions i grans avantatges que ens aportava la solució d'Openbravo, així que un cop presa la decisió d'implantar la seva solució, sabíem que podíem confiar en ells per abordar aquest important projecte per a nosaltres.

E. Quins avantatges i beneficis els aporta la implantació de la solució d'Openbravo?

Per a nosaltres era molt important la contractació d'un sistema que pogués ajustar-se a les nostres particularitats actuals i especialment adaptat al nou projecte de botiga professional i venda online,que justament formen part del nostre valor diferencial dins del nostre sector, que ens permetés la unificació de les nostres necessitats en un sol sistema i que tecnològicament fos un sistema avançat.

Openbravo és una solució de gestió en entorn online real, i això ens permet a través d'una única instal·lació al núvol, poder simplificar l'administració del sistema per a la nostra central magatzems i punts de venda. Això ens estalvia enormement infraestructures informàtiques convencionals, recursos i molt de temps, això ha de permetre dedicar la major part dels nostres recursos a la venda i no a mers tràmits administratius.

En tenir integrat a través de la mateixa solució, la gestió dels punts de venda (TPV) amb la gestió de la central (ERP), ens permet també un desplegament de les llistes de productes a la venda i tarifes molt més eficient i ràpid. A més aquesta característica ens permet disposar de la informació de vendes i financera de les botigues a temps real.

Una de les característiques importants d'Openbravo i que coincideix amb la nostra estragegia corporativa és que ens permet resoldre una de les grans tendències de compra del mercat, i és la unificació de l'experiència de compra per part del client de forma Omnicanal, és a dir, a través de diferents canals de venda, en el nostre cas a través de les botigues físiques, la botiga online i l'acció de venda a la pròpia seu del client

E. Com ha estat l'experiència de l'implantació del nou sistema?

Ens preocupava enormement aquesta transició que significava el canvi d'un sistema a un altre. Aquí m'agradaria destacar la nostra gran satisfacció per la professionalitat i compromís de Alinea Online. A través de la seva absoluta dedicació,ens ha permès minimitzar el cost i dedicació d'aquest procés, tant a nivell de la conversió de la informació,l'adaptació del sistema Openbravo a les nostres particularitats i necessitats, com en les fases de implementació de cadascuna de les àrees.

E. Després d'aquest gran repte de canvi de sistema, té previst continuar invertint en tecnologia?

La veritat és que nosaltres entenem que les empreses han d'adaptar-se constantment als canvis i tendències dels mercats. Això implica que el seu sistema informàtic ha de ser un sistema viu i en evolució. Estem ja treballant i tenim en ment a curt termini l'implantació de la mobilitat tant en magatzems com punts de venda, així com l'explotació de la informació a través del mòdul BI d'Openbravo.

Jordi Lluis Vilar
Director General
Comercial Bolsera, S.L.

 

 

 

Opinió - World Wide Sales Corporation

Empresa

World Wide Sales Corporation

Marca

Best Buy

Industria

Components electrònics

Solució

Website
Botiga Online
Mòdul RMA Web

Empresa

Best Buy va néixer dues dècades enrere amb l'objectiu de crear productes d'electrònica de consum i informàtica amb la millor relació qualitat-preu del mercat. Best buy

fabrica productes audiovisuals, complements d'informàtica i tecnologia d'automòbil, entre d'altres, orientats al gran consum.
 
La marca ha aconseguit una merescuda reputació de posseir la millor relació qualitat / preu oferint tecnologia d'avantguarda assequible per totes les butxaques. Els productes de Best Buy poden trobar-se fàcilment en els principals centres comercials i grans superfícies d'Espanya i també a altres països de la Unió Europea.
 
Best Buy fabrica els seus productes a Àsia (Xina, Taiwan, Hong Kong ...) i després els distribueix a diversos països europeus (Espanya, Portugal, Itàlia o França).

 

Objectius

Els principales objectius per aquest projecte han sigut la creació d'un website amb la següent funcionalitat:

1Informació corporativa i catàleg de productes de la companyia.

2Botiga Online model B2C - per a mercat consumidor -

3Àrea privada: Mòdul de gestió RMA - Return Merchandise Authorization - Devolució mercaderies amb garantia

Solució i resultats

Es desenvolupa una solució amb tecnologia online - Opensource - que integra el mòdul RMA mitjançant webservices amb el seu actual sistema de gestió ERP del client Gestion5SQL.

Opinió del client

"…Vam estar valorant diferents opcions per al desenvolupament del nostre projecte. Finalment ens vam decidir per l'oferta de Alinea Online, per la seva capacitat d'adaptació al nostre disseny, funcionalitats, i per la seva oferta competitiva, i hem obtingut un resultat molt satisfactori amb un alt grau de professionalitat i compromís per part de l'empresa de serveis."

 

Marcelo Bailo
Director Tècnic
World Wide Sales Corporation, S.L.

Opinió - Sucitesa CRM

Empresa

SUCITESA

Industria

Productes Químics

Solució

Saniplan WebApp
CRM WebApp
WebSite integrat amb ERP

Empresa

SUCITESA és una companyia amb més de 30 anys d'experiència dins del sector de la Higiene Professional amb presència internacional a més de 30 països.

La seva gran fortalesa es fonamenta en considerar el seu equip humà - les persones - com el seu actiu més valuós i la innovació com a motor fonamental per al desenvolupament i creixement sostenible.

La seva contínua evolució exigeix una formació permanent tant per als seus propis equips com per als seus clients, aportant una àmplia gamma de productes i solucions d'alta qualitat per a múltiples sectors del seu mercat.

 

Objetius

Els principals objetius per a aquest projecte han estat el dotar el departament comercial de la companyia, tant de l'àrea nacional com internacional, d'una eina de mobilitat que facilités:

1Accés a informació actualizada de : Clients - Pressupostos - consums, etc.

2Gestió de rapports de visita

3Tramitació de comandes.

Solució y resultats

Es desenvolupa una solució a mida amb tecnologia online avançada - Opensource - integrada mitjançant serveis webservice amb el seu actual sistema de gestió ERP del client MS-DYNAMICS NAV.

Opinió del client

"Necessitàvem millorar les eines d'ús per al nostre departament comercial, per facilitar la seva accessibilitat a la nostra gestió empresarial.
Es van avaluar diferents solucions de mercat i al final ens vam decidir per l'opció de Alinea Online, per la seva alta adaptabilitat a les nostres necessitats funcionals, a la no existència de restriccions en els terminals mòbils - tablets -, i la seva oferta competitiva

 

Glòria Espel
Directora de Sistemas de Información
Sucitesa,S.A.U.

Opinió - Sucitesa Saniplan

Empresa

SUCITESA

Industria

Productes Químics

Solució

Saniplan WebApp
CRM WebApp
WebSite integrat amb ERP

Empresa

SUCITESA és una companyia amb més de 30 anys d'experiència dins del sector de la Higiene Professional amb presència internacional a més de 30 països.

La seva gran fortalesa es fonamenta en considerar el seu equip humà - les persones - com el seu actiu més valuós i la innovació com a motor fonamental per al desenvolupament i creixement sostenible.

La seva contínua evolució exigeix una formació permanent tant per als seus propis equips com per als seus clients, aportant una àmplia gamma de productes i solucions d'alta qualitat per a múltiples sectors del seu mercat.

 

Objectius

Com a resultat de la seva estratègia empresarial SUCITESA aporta una oferta d'alt valor i qualitat al mercat. Hi inclou uns productes d'alt rendiment acompanyats de serveis afegits que ofereix als seus clients El present projecte Saniplan WebApp és un projecte a mida de SUCITESA per facilita als seus clients el compliment de l'actual Llei - Reial Decret 640/2006, que obliga totes les empreses del sector de l'alimentació al compliment obligatori del sistema APPCC, relatiu al PLA d'HIGIENE I NETEJA

Els principals objectius per aquest projecte a mida han sigut el següents:

1Habilitar una eina de servei, tant per al seu propi equip com per els seus clients fàcilment ACCESIBLE.

2Tutelar de forma automàtica i desatesa l'elaboració del PLA DE NETEJA

3Minimitzar el cost-recurs d'administració i actualització d'aquest servei.

Solució i resultats

Es desenvolupa una solució a mida amb tecnologia online avançada - Opensource - que integrada mitjançant serveis webservice amb el seu actual sistema de gestió ERP del client MS-DYNAMICS NAV. Aquest desenvolupament busca la amigabilitat i facilitat d'ús per part dels usuaris, la autoassistència automàtica i alt rendiment. 

Opinió del client

"Necessitàvem resoldre unes necessitats internes i de relació amb els nostres propis clients mitjançant una solució que aportés valor diferencial, en línia amb la nostra estratègia empresarial. El nostre equip intern de l'àrea de Sistemes d'Informació va determinar que la solució havia de ser en un entorn tecnològic web per les seves característiques i grans avantatges que aporta.

Coneixem a Alinea Online des de fa anys, han realitzat diferents projectes per a nosaltres i sempre hem obtingut uns resultats molt satisfatorios. No dubtem a realitzar-la comanda d'aquest nou projecte atès que sempre ens han demostrat un alt grau de professionalitat i compromís amb nosaltres, i en aquesta ocasió, un cop hem realitzades les presentacions internes ia clients de la solució, el resultat de satisfacció és generalitzat tant per les seves funcionalitats, usabilitat i acabats."

David Pagan
Director General
Sucitesa,S.A.U.